Verlenging periode zonder diensten/vieringen – 15 apr.’21

Beste gemeenteleden,

De omstandigheden rondom het coronavirus zijn zodanig dat we het niet verantwoord vinden om op 25 april a.s. samen te komen in de kerk.
Wij hebben besloten de periode van geen diensten/vieringen te verlengen tot en met 2 mei. Deze zondag stond al ingeroosterd als een ‘geen dienst’-zondag.

Op de komende 2 zondagen kunnen we weer kijken en luisteren naar YouTube-opnames van Franck:
– 18 april vanaf 10.30 uur: Thema “Jezus en Thomas”
– 25 april vanaf 10.30 uur: Thema “Emmaüs retour”
Op 2 mei hoopt de Ekklesia Breda weer te kunnen beginnen. We weten nu nog niet wat dit betekent voor de programmering van de YouTube-uitzendingen.

Het kijken en luisteren kan via onze eigen website www.vrijzinnigegemeentezierikzee.nl of via de homepagina van de Ekklesia (www.ekklesiabreda.nl)  kan doorgeklikt worden naar het YouTubekanaal.

De Vereniging van Vrijzinnige Protestanten attendeerde onlangs op de Vrijzinnige Lezing: “Het onmogelijke creëert het mogelijke” door prof. Hans Alma. Zij deed hierin de oproep ‘Vrijzinnigen en religieus-humanisten moeten hun krachten bundelen om werkplaatsen te vormen waar de spiritualiteit van het mogelijke geoefend kan worden.’ Een gemeentelid luisterde geboeid naar deze lezing en deed de suggestie deze op de website te plaatsen. Ik heb de lezing ook gehoord en vond het eveneens boeiend. Het is op de website geplaatst (rechtsonder in de zijbalk).

Tot een volgend bericht met hopelijk meer perspectief!
Met hartelijke groet, namens de kerkenraad,

Ben Hoexum, scriba