Kerstviering op (zoom)afstand + 2 andere mededelingen

Nu we geen kerstviering in de kerk kunnen hebben zijn wij blij dat we mee kunnen doen aan een kerstviering op afstand. Zie hieronder het bericht van de Ekklesia Breda, waar Franck Ploum dus ook voorganger is. Deze viering is vrijdagavond om 20.30 uur en wordt uitgezonden met behulp van ‘Zoom’. U kunt zich hiervoor aanmelden zoals hieronder aangegeven en u ontvangt dan later een mail met nadere informatie. Op vrijdagavond rond de klok van 19.30 uur wordt een link toegezonden om mee te kunnen doen aan Zoom. Het zoomkanaal staat open vanaf 20.00 uur. Een zoom-uitzending kan niet op een later tijdstip worden teruggeluisterd en -gekeken.
Indien u hiervan geen gebruik gaat maken dan is het ook mogelijk dat wij de teksten van Franck aan u doorzenden. Laat het maar weten!

Op 2 en 9 januari zullen er weer YouTube-programma’s zijn; later meer hierover.

We hebben twee droevige berichten ontvangen:
* Vorige week is in Thailand overleden Anton Deurloo. Anton is 81 jaar geworden. Na zijn vertrek naar Thailand enkele jaren geleden is Anton lid van onze gemeente gebleven. Wij hebben Anton als een betrokken gemeentelid ervaren. Hij is administrateur van het Gemeentewerkfonds geweest. Wij hebben tot op dit moment geen informatie over een eventuele afscheidsbijeenkomst.
* Afgelopen zaterdag is dr. Eric Cossee overleden op de leeftijd van 77 jaar. Hij kwam 40 jaar lang trouw één tot meerdere keren per jaar naar Zierikzee en was zeer verknocht aan de Gasthuiskerk. Op 26 september jl. was hij onverwacht aanwezig in de dienst, waarin Herman Meijburg voor de laatste keer voorging. Spontaan werd het dus een dubbel-afscheid. Het heeft Eric, die toen al enige tijd ziek was, erg goed gedaan.
De uitvaart is a.s vrijdag om 10.30 uur. Te volgen via de livestream van de Remonstrantse kerk Rotterdam.

De kerkenraad wenst iedereen goede kerstdagen, …. anders dan gehoopt ….

Met vriendelijke groet,

Zoom-kerstviering 24 december Ekklesia Breda
Op vrijdag 24 december is er een kerstviering via zoom. De viering begint om 20.30 uur en al ongeveer 45/60 minuten duren. Het zoomkanaal staat open vanaf 20.00 uur. En voor wie wil is er na afloop gelegenheid om samen na te praten in een zogenoemde breakout room.
Tijdens de zoomviering staan we stil bij geboorte en hergeboorte. Het gaat over Jezus, toen en daar. En over ons, hier en nu. Telkens weer, in iedere tijd opnieuw, worden mensen opgeroepen om opnieuw geboren te worden in de richting van goed leven voor allen. Het kerstverhaal klinkt, er is tekst en muziek.

Wij nodigen u allen van harte uit om een kaars (al dan niet in beeld) klaar te hebben staan, die u tijdens de viering kunt ontsteken. Ook kan via het aanmeldformulier een korte voorbede of namen ter gedachtenis worden doorgegeven. Deze zullen in de viering een plek krijgen.

Aanmelden Ekklesia Breda
Klik op de onderstaande knop om u aan te melden. LET OP: U ontvangt geen bevestiging meer per e-mail. Indien u op uw scherm de melding krijgt dat uw aanmelding is ontvangen, is uw aanmelding geslaagd.

Na aanmelding via onderstaande link, ontvangt u donderdag 24 december een link die u naar de viering leidt. De zoom is vanaf 20.00 uur geopend. Vult u alstublieft voor elke deelnemer met een eigen device (computer, laptop, tablet) een apart formulier in. Iedereen die zich aanmeldt krijgt donderdag ook nog instructies en verdere invulling via de mail toegestuurd.