Lezing zondag 9 oktober en ander nieuws

Lezing
In de laatste GastVrij is de lezing aangekondigd van ons gemeentelid Gerard Gerritse naar aanleiding van zijn in 2020 verschenen boek ‘Een bewoonbare Aarde’. Wij zijn tweeëneenhalf jaar verder na de eerste afspraak voor het houden van deze lezing en intussen zijn de ontwikkelingen zeer snel gegaan. Daarom is er in een overleg van de kerkenraad en Gerard besloten de lezing te richten op de situatie zoals die nu bekend is. Gerard heeft als een ‘aanloop’ naar de lezing bijgaande notitie geschreven en enkele dagen voor 9 oktober ontvangt u nog een aanzet voor de lezing in 9 punten.

De lezing is aansluitend aan de viering met het thema ‘De schreeuw van de aarde’ op 9 oktober om 11.00 uur. Na  een kleine koffiepauze bent u allen van harte welkom om deze lezing bij te wonen onder leiding van onze voorganger Franck Ploum.

Nieuwe bundel Franck Ploum
Onder dit kopje hebt u in GastVrij kunnen lezen dat er een nieuwe bundel van Franck verschijnt onder de titel ‘De schreeuw van de aarde. Zes bijbelse leerdichten’ en van het plan om op 9 oktober een aantal exemplaren mee te nemen naar het kerkcentrum. Het past helemaal bij het thema van de viering en de lezing van Gerard. Zie voor meer informatie de bijdrage van Franck in GastVrij.

Jubileum kerkbode / vooruitblikken 25 september en 2 oktober
De kerkbodelezers onder u hebben gezien dat de editie van deze week een jubileumuitgave is. De Schouwen-Duivelandse kerkbode bestaat 100 jaar. De redactie heeft ons gevraagd de kopij beperkt te houden en geen vooruit- en/of terugblikken te schrijven.

Ter lezing: een interview van de redactie van het maandblad VolZin met onze voorganger Franck Ploum.

Met vriendelijke groet,
namens de kerkenraad,