Persconferentie van dinsdag 23 mrt.’21

De persconferentie van jl. dinsdagavond heeft geen veranderingen gebracht in de maatregelen voor ons. De regering heeft verlengd tot en met 20 april. Het oplopende aantal besmettingen wordt steeds zorgelijker.

Wij hebben daarom voor de zoveelste keer het besluit moeten nemen om de periode van het niet samen kunnen komen in de kerk op zondagochtend te verlengen. Dat betekent dat de diensten/vieringen tot en met 18 april a.s vervallen, met één beperkte uitzondering:

Op Paaszondag 4 april zijn wij ingeroosterd voor een uitzending van radio Schouwen-Duiveland. Wij houden dan om 9.30 uur een viering zonder kerkgangers. Dan zijn alleen aanwezig: voorganger Franck, een koster, een organist, één of enkele zangers en een aantal kerkenraadsleden. Wij hopen dat deze heel andere Paasviering ons van huiskamer tot huiskamer zal aanraken, zodat we in verbondenheid ons kunnen voorstellen dat we samen in de kerk zouden zijn.

Vanaf a.s. zondag is het schema van de YouTube-opnames van Franck als volgt:
– Zondag 28 maart vanaf 10.30 uur: Palmzondag.
– Donderdag 1 april vanaf 19.00 uur: Witte Donderdag.
– Vrijdag 2 april  vanaf 15.00 uur: Goede Vrijdag.
– Zaterdag 3 april vanaf 19.00: Stille Zaterdag.
– Zondag 11 april vanaf 10.30 uur: Thema: “Thomas – Mijn Heer en mijn God”.

Het kijken en luisteren kan via onze eigen website www.vrijzinnigegemeentezierikzee.nl of via de homepagina van de Ekklesia (www.ekklesiabreda.nl)  kan doorgeklikt worden naar het YouTubekanaal.

De volgende persconferentie is op 13 april. In die week zullen wij u informeren over de periode daarna. De woorden ‘licht’ en ‘zwaar’ spelen door ons hoofd, denkend aan de zegswijze ‘De laatste loodjes wegen het zwaarste’ en verlangend naar een zomer, die in meer dan één opzicht ‘licht’ brengt.